Ducati Monster 796
Semua Monster terasa sangat ringan, kecil dan mudah pengendara tidak perlu otot. Sebuah sedikit berbeda dari 696 dan 796 . Tinggi kursi adalah sedikit lebih tinggi dan sedikit lebih rendah dari Raksasa besar. Stang lebar memberikan kontrol yang sangat baik dari front end otot, perubahan arah mudah, dan bulu-cahaya rasakan.
Jika Anda adalah menengah-tinggi untuk pengendara yang tinggi, Anda akan mengalami kesulitan terus membaca instrumen saat berkendara dalam mode konsentrasi tinggi, misalnya di pusat kota atau di jalan raya padat. Tidak ada yang menarik tentang panel instrumen, jadi saya mengabaikannya sepenuhnya untuk sedemikian rupa sehingga saya lupa untuk mencatat konsumsi bahan bakar akurat dan hal-hal seperti itu.
Hanya indikasi yang sangat terlihat pada konsol gigi mengubah cahaya, yang berguna ketika air mata-B di jalan dengan cepat. Mudah-mudahan saya tidak tiket rak terlalu banyak, karena saya jarang menggunakan speedometer sama sekali dalam pengujian.
Dengan Rakasa 2011 baru 796, Ducati telah menyelesaikan line-up dari standar udara dingin. Ini adalah peninggalan dari 800 lama dan menempatkan dirinya di tengah antara entry level 696 dan 1100 lebih ganas.
2011 Ducati Monster 796 Specifications
Chassis
Frame: Tubular steel Trellis frame
Wheelbase: 1450mm (57.1in)
Rake: 24°
Front suspension: Showa 43mm upside-down forks
Front wheel travel: 120mm (4.7in)
Front wheel: Y-shaped, 5-spoke in light alloy 3.50 x17
Front tyre: 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso
Rear suspension: Progressive linkage with preload and rebound Sachs adjustable monoshock
Rear wheel travel: 148mm (5.8in)
Rear wheel: Y-shaped, 5-spoke in light alloy 5.50 x 17
Rear tire: 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso
Front brake: 2 x 320mm discs, 4-piston radial caliper
Rear brake: 245mm disc, 2-piston caliper
Fuel tank capacity: 15l – 3.8gallon (US) / 13.5l – 3.6gallon (US) ABS version
Dry weight: 167kg (369lb) / 169kg (373lb) ABS version
Instruments: Digital unit displaying: Speedometer, rev counter, clock, scheduled maintenance warning, oil temperature, trip fuel, air temperature, lap time, warning light for low oil pressure, fuel level, fuel reserve, neutral, turn signals, overrev, immobilizer. Ready for DDA system
Warranty: 2 years unlimited mileage
Body Colour (frame/wheel): Red (red / back) – Arctic white silk (red / back) – Diamond black silk (red / back) – Monster Art colours (red / back)
Versions: Dual seat
Seat height: 800mm (31.5in)
DDA: System-ready for Ducati Performance accessory
DTC: Not available on this model
ABS: Available upon request
Engine
Type: L-Twin cylinder, 2 valve per cylinder Desmodromic, air cooled
Displacement: 803cc
Bore x Stroke: 88 x 66 mm
Compression ratio: 11:1
Power: 64kW – 87hp @ 8250rpm
Torque: 8.0kgm – 58lb-ft @ 6250rpm
Fuel injection: Siemens electronic fuel injection, 45mm throttle body
Exhaust: Lightweight 2-1-2 system with catalytic converter with twin lambda probes
Transmission
Gearbox: 6 speed
Ratio: 1st 32/13, 2nd 30/18, 3rd 28/21, 4th 26/23, 5th 22/22, 6th 24/26
Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.85:1
Final drive: Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 39
Clutch: APTC wet multiplate with hydraulic control
Emissions
Standard: Euro 3 (Europe version) – USA: follows the US Federal Regulation
Sumber :idemodifikasimotor.com:
2011 New Ducati Monster 796 Motorcycles
0 komentar:
Post a Comment